Guru agama didakwa cabul murid

MUAR 12 Feb. - Seorang guru agama dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas empat tuduhan mencabul kehormatan empat murid perempuan berusia 10 tahun di sebuah sekolah rendah di Sagil, Ledang.

Bagi keempat-empat tuduhan itu, Samsul Bahri Saleh, 36, didakwa melakukan perbuatan tersebut di dalam bilik darjah di sekolah tersebut antara tahun lalu dan 8 Februari ini.

Pendakwaan terhadapnya mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan jika sabit kesalahan.

Samsul Bahri mengaku tidak bersalah terhadap kesemua pertuduhan dan mohon dibicarakan.

Pendaftar Mahkamah Sesyen Muar, Nor'iza Mohamed menetapkan ikat jamin berjumlah RM24,000 bagi keempat-empat pertuduhan dan tarikh sebutan semula pada 15 April ini.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Muhamad Fadhli Sutris manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Utusan Malaysia Online: 13 Februari 2010

4 comments:

Anonymous said...

harapkan pagar, pagar makan padi..
guru agama yang patut mendidik pelajar jadi insan yang berakhalak mulia...
tapi akhalas sendiri macam sampah...
padan la remaja sekarang semakin teruk...

Anonymous said...

kalu betul ape yg guru agama tu buat...malu saya nak panggil ustaz...kes2 macam ni la yg membuatkan saya sebagai ibu bimbang utk menghantar anak2 ke sekolah.anak murid sepatutnya dianggap sebagai anak sendiri...betul la macam komen sebelum ni...harapkan pagar...pagar makan padi!

Anonymous said...

ANAK SAYA DAN ANAK BEBERAPA PENDUDUK YANG BELAJAR DI SEKOLAH KEBANGSAAN KUNDOR, PEDAS, NEGERI SEMBILAN TURUT DI CABUL OLEH SEORANG USTAZ PADA TAHUN 2008, 2010. APABILA KAMI DATANG MELAPORKAN KEPADA GURU BESAR, USTAZ INI DI BELA DAN DIMENANGKAN. BEBERAPA ORANG PELAJAE JUGA MENGADU DI CABUL. PIHAK PPD DAERAH REMBAU TURUT MELINDUNGI USTAZ INI.ALLAH MAHA KUASA, KESALAHAN USTAZ INI TERBUKA SEBAHAGIANNYA OLEH ALLAH, APABILA DIA SERING TIDAK MASUK KELAS DAN MENINGGALKAN MURID DI BILIK TAYANGAN SEKOLAH DAN MENGHIBURKAN MEREKA DENGAN TAYANGAN FILEM YANG TIDAK MENDAPAT KEBENARAN KEM. PELAJARAN MALAYSIA. SEKALI LAGI USTAZ INI DIBELA. KES USTAZ INI TELAH DILAPORKAN KEPADA POLIS DAN DISIARKAN DI BEBERAPA AKHBAR. APA YANG MENYEDIHKAN TETAPI MEMBANGGAKAN PIHAK PPD REMBAU, USTAZ INI DINAIKKAN PANGKAT KE SEKOLAH BARU DI DAERAH REMBAU. MINGGU INI SAYA BERSELISIH DENGANNYA. DIA MENDABIK DADA. ANAK SAYA KETAKUTAN DAN KEMURUNGAN SETELAH BERDEPAN DENGAN USTAZ MELAMPAU. SAYA YAKIN ALLAH ADIL. ALLAH AKAN BALAS MEREKA-MEREKA YANG LAKUKAN ZALIM INI DAN YANG BERSUBAHAT DENGANNYA SERTA SAMMGGUP PECAH AMANAH BAGI MELINDUNGI USTAZ INI.

Anonymous said...

betul, mmg dalam hal ini ustaz salah, tapi kita xboleh sewenang-wenangnya pukul rata pada ustaz. adab kita sebagai sesama islam pun, kita kena tahu. kali ni ceritanya kena pd seorang ustaz, tapi akan datang? jadi masing-masing kne jg akhlak masing2.. dan jg juga tanggungan masing2, anak isteri. jaga mulut dan hati supaya x memburukkan orang lain dan menebarkan aib mereka walaupun mereka salah..

Post a Comment

visitors...

Followers

myblackforest

myraspberry...


This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

http://www.flashwidgetz.com/playlist/PLTP8YIT38BU131AHE