Kisah Cikgu Awang dan Cikgu Zul

Setelah selesai mesyuarat yang hampir dua jam lamanya, dua orang guru sedang berbual tentang pelajarnya masing-masing...

Cikgu Awang : Teruk ya....saya naik risau lerr.. bila pengetua bagitau yang ada pelajar kita yang tak reti membaca, menulis apatah lagi mengira.......pelajar saya ada seorang yang macam tu...kelas belakang ....tulah ....sekarang ni pelajar yang tak lulus pun boleh naik tingkatan 4, tu yang jadi macam tu....risau betul..

Cikgu Zul : Alah..apa nak diherankan.....yang lebih merisaukan saya ni, ada pelajar saya baca yassin pun merangkak....aduh..ni dah kira teruk betul ni....bab2 agama ni saya risau betul.

Cikgu Awang : Alah tu tak heran....pelajar saya lagi teruk..jawi pun tak kenal...huruf Alif sampai Ya pun tak pernah baca...

Cikgu Zul : Astagfiruallah....siapa tu?..budak ni perlu diberi perhatian ni(dengan nada yang serius)....
Pelajar saya yang merangkak2 baca yassin tu Ahmad namanya..

Cikgu Awang : Nama pelajar saya "Ah Chong"...hehe

Keesokkan paginya Cikgu Awang terpaksa ambil MC dua hari kerana luka di kepala akibat hentakkan kesan balingan kerusi..

p/s : Guru-guru hendaklah prihatin dengan perkembangan para pelajar.

0 comments:

Post a Comment

visitors...

Followers

myblackforest

myraspberry...


This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

http://www.flashwidgetz.com/playlist/PLTP8YIT38BU131AHE